سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمى خدا را به امید بخشش پرستیدند ، این پرستش بازرگانان است ، و گروهى او را از روى ترس عبادت کردند و این عبادت بردگان است ، و گروهى وى را براى سپاس پرستیدند و این پرستش آزادگان است . [نهج البلاغه]
کلبه دوستان
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» فتوای مصلحتی مفتی وهابیت در دفاع از دیکتاتورها


 
این فتوای مصلحتی مفتی اعظم عربستان سعودی در حالی صادر شده که کارشناسان ارشد مسائل بین الملل در سراسر جهان پیش بینی کرده اند که خودسوزی های اعتراض آمیز جوانان کشورهای مختلف عربی ادامه یابد ..

به گزارش شیعه آنلاین، قتل نفس و خودکشی در مذاهب مختلف اسلامی حرام است. خودسوزی جوانان عرب که در یکی دو ماه اخیر در کشورهای مختلف عربی به ویژه تونس به اصلی ترین روش اعتراض آمیز علیه سیاست های کلی کشورهای عربی و دیکتاتورهای عرب تبدیل شده نیز مقدمه ای برای خودکشی است، از همین رو حرمت این کار برای هیچ مسلمانی پنهان نیست.

اما اقدام تعجب برانگیز این است که شیخ "عبدالعزیز آل الشیخ" مفتی اعظم عربستان سعودی در جدید ترین فتوای خود، خودسوزی جوانان عرب را قتل نفس نامیده و آن را حرام اعلام کرده است.

بدون شک این فتوای صادر شده توسط مفتی اعظم وهابیت فتوایی کاملا درست به شمار می رود اما نکته سوال برانگیز این است که چرا این آقای مفتی در مسائل دیگر مهم جهان اسلام که بسیار مهم تر و بزرگ به شمار می رود، سکوت کرده و تنها در چنین زمانی که عرش دیکتاتورهای جهان عرب به خطر افتاده، لب گشوده و فتوایی از خود صادر کرده است.

این فتوای مصلحتی مفتی اعظم عربستان سعودی در حالی صادر شده که کارشناسان ارشد مسائل بین الملل در سراسر جهان پیش بینی کرده اند که خودسوزی های اعتراض آمیز جوانان کشورهای مختلف عربی ادامه یابد و موجب سقوط برخی دیگر از حکومت های دیکتاتوری در جهان عرب مانند تونس خواهد شد.

گفتنی است پس از تونس، در کشورهای الجزایر و مصر نیز تعدادی از جوانان معترض با هدف نشان داده اعتراض خود به وضعیت موجود، اقدام به خودسوزی کردند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » شمس ( یکشنبه 89/11/3 :: ساعت 10:45 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خطاب به زائران اربعین
لیله الرغائب در راه است
سه جنگ به حضرت علی پس از پیامبر
هماهنگی و عدم اختلاف ویژگی قرآن
چه کسی نجس و کافر است؟
وصیت نامه شهید لاجوردی ، دادستان اسبق انقلاب
فاطمه پاره تن من است.
برتری سلمان و عمار و ابوذر و ...بر سایر یاران حضرت
نکته ای در باره دهه اول ذی الحجه
خواب قیلوله حرام است!
تولد عبد الله بن زبیر از متعه
[عناوین آرشیوشده]